reparation

KONTAKT & RÅDGIVNING

När ni först tar kontakt med oss vill vi att ni beskriver felet så utförligt som möjligt för att vi ska få en så klar uppfattning om vad det är som kan ha gått snett. Vi kommer därmed att förklara för er processens gång och vad för bästa alternativ det finns för att möta problemet.

FELSÖKNING

När vi har tagit emot produkten/fordonet i fråga så felsöker vi alltid oavsett vad som är felet för att kunna försäkra oss om att det just är batteriet det är fel på. Därför behöver vi alltid också få in laddaren tillsammans med batteri eller produkt/fordon. Felsökningen är gratis.

FEEDBACK

När vi har lokaliserat felet så kontaktar vi alltid er innan vi går vidare i processen. Vi berättar vad felet är och ifall man kan laga det samt vad eventuella kostnader kommer att ligga på. Vi gör aldrig några reparationer utan att vi har meddelat kunden detta. Ni får även reda på cirka hur lång reparationstiden är. Vi bygger också batteripack utifrån kundens önskemål om man vill uppgradera kapaciteten på batterierna.

Går det att laga batterier?
I vissa fall är det en cell som är svagare än de andra och som antingen har lägre volt eller kapacitet och för att skydda denna cell stänger batteriets skyddssystem (BMS) av i förtid. Är detta fall så kan man ladda denna cell separat eller byta ut den vilket är vanligt förekommande.

RESULTAT

När vi har utfört arbetet testar vi alltid produkten så att allt funkar som det ska. Vi ringer upp er som kund och meddelar att produkten är klar och kommer överens om hur ni vill att produkten skall skickas eller om den skall hämtas hos oss. Vi erbjuder alltid 2 års garanti på våra batterier. För mer information gällande garanti klicka här.